Business Ekonomi Dünya Batı Şeria'da gerilim tırmanıyor: İsrail ordusu baskınla ev yıktı

Batı Şeria'da gerilim tırmanıyor: İsrail ordusu baskınla ev yıktı

İsrail ordusu, işgal altındaki Batı Şeria'nın Beytullahim kentine bağlı el-Hıdır beldesinde Filistinli bir aileye ait meskun evi "ruhsatsız" olduğu gerekçesiyle yerle bir etti.

Batı Şeria'da gerilim tırmanıyor: İsrail ordusu baskınla ev yıktı
KAYNAK: (AA)

Batı Şeria'da İşgal Baskısı

İsrail ordusu, işgal altında tuttuğu Batı Şeria topraklarında Filistinlilere yönelik mülksüzleştirme ve yıkım politikalarına bir yenisini daha ekledi. Beytullahim kentine bağlı el-Hıdır beldesinde sabah saatlerinde hareketli dakikalar yaşandı. İsrail güvenlik güçleri, geniş bir askeri konvoyla bölgeye baskın düzenleyerek Filistinli bir ailenin yaşam alanını hedef aldı.

Umm Rukbe Bölgesi Ablukaya Alındı

Filistin resmi haber ajansı WAFA'nın aktardığı bilgilere göre operasyon, el-Hıdır beldesinin güney kesiminde yer alan Umm Rukbe bölgesinde yoğunlaştı. İsrail askerleri, iş makinelerinin güvenliğini sağlamak amacıyla mahalleyi tamamen kuşatma altına aldı ve çevreyle bağını kesti. Güvenlik çemberinin kurulmasının ardından, Filistinli Muhammed Ali Selim Musa'ya ait olan ve ailenin aktif olarak içinde yaşadığı tek katlı meskenin yıkımına başlandı. Yaklaşık 100 metrekare genişliğindeki yapı, "ruhsatsız inşa edildiği" iddiasıyla kısa süre içinde tamamen yıkılarak enkaz yığınına dönüştürüldü.

"Amaç Topraklardan Uzaklaştırmak ve Yerleşim Yerlerini Genişletmek"

Umm Rukbe bölgesinin uzun süredir İsrail makamlarının sistematik baskısı altında olduğunu belirten yerel Filistinli yetkililer, durumun münferit bir olay olmadığını vurguluyor. Bölgeye yönelik sürekli olarak yıkım kararları, inşaat durdurma talimatları ve resmi tahliye tebligatları gönderildiğini ifade eden yetkililer, bu adımların arkasında stratejik bir planın yattığına dikkat çekiyor. Yapılan açıklamalarda, söz konusu uygulamaların bölge halkı üzerindeki psikolojik ve ekonomik baskıyı artırarak onları öz topraklarından uzaklaştırmayı ve boşaltılan alanlarda yeni Yahudi yerleşim faaliyetlerinin önünü açmayı hedeflediği belirtiliyor.

Bürokrasi Bir Silah Olarak Kullanılıyor: "C Bölgesi" Çıkmazı

İsrail ordusu, Batı Şeria ve Doğu Kudüs genelinde Filistinlilere ait ev, ticari işletme ve tarımsal tesisleri sıklıkla "ruhsatsız" oldukları gerekçesiyle yıkıyor. Ancak işin arka planında Filistinliler için içinden çıkılmaz bir bürokratik süreç bulunuyor. 1995 yılında imzalanan İkinci Oslo Anlaşması hükümleri uyarınca Batı Şeria; A, B ve C bölgeleri olmak üzere üç idari kısma ayrılmıştı. Yıkımın gerçekleştiği bölge gibi toplam toprakların yüzde 61'ini oluşturan ve idaresi ile güvenliği tamamen İsrail'e bırakılan "C bölgesi"nde Filistinlilerin imar izni alması neredeyse imkansız hale getirilmiş durumda. İsrail makamları, Filistinlilerin inşaat ve tarım faaliyetlerine katı kısıtlamalar uygularken, ruhsat başvurularını ise sistematik olarak reddediyor.

Gazze Şeridi'ne yönelik saldırıların başladığı 7 Ekim 2023 tarihinden bu yana, işgal altındaki Batı Şeria ve Doğu Kudüs'teki baskı grafiği de hızla yükseldi. Bölge genelinde düzenlenen askeri baskınlar, kitlesel gözaltı operasyonları ve mülk yıkımları tırmanarak devam ediyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız