Üniversite öğrencisinin atalık topraklarda arıcılık serüveni
Kayseri'nin İncesu ilçesinde 20 yaşındaki üniversite öğrencisi İsmail Gültekin, 47 yıl önce yaşanan sel felaketinin ardından dedesinin terk ettiği Şeyhşaban Mahallesi'nde arıcılığa başladı. 1979 yılında gerçekleşen bu felaketten sonra mahalle sakinleri, devletin desteği ile 11 kilometre uzaklıktaki güvenli bölgelere taşındı.
Kayseri Üniversitesi Develi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu Bahçe Tarımı Bölümü 2. sınıf öğrencisi olan Gültekin, geçen yıl 7 kovanla başladığı arıcılıkta bu yıl 50 kovan hedefliyor. Terk edilmiş mahallenin bitki çeşitliliğinden faydalanarak bu sezonda 1 tondan fazla bal elde etmeyi planlıyor.
Gültekin, AA muhabirine verdiği demeçte, 47 yıl önce sel felaketi nedeniyle dedesinin Şeyhşaban Mahallesi'nden ayrılmak zorunda kaldığını belirtirken, ailesinin devlet yardımıyla başka bir bölgeye taşındığını söyledi. Bu süreçte ata topraklarına karşı içindeki özlemin sürekli var olduğunu ifade etti ve sık sık terk edilen mahalleye gittiğini açıkladı.
Şehir yaşamını sevmeyen Gültekin, doğal hayatla iç içe olmanın önemine vurgu yaparak, "Burayı bırakıp gidemediğim için tekrar geldim. Arıcılık, işe başlama açısından yüksek maliyet istemeyen bir işti. Bu sene 50 kovanım var. Geçen yıl 200 kilogram bal aldım. Bu seneki hedefim 1 ton 200 kilogram," dedi.
Üniversite eğitimine devam etmesine rağmen kendi işini kurmanın önemine inandığını bildiren Gültekin, ailesinin de her zaman ona destek verdiğini ifade etti. Ayrıca, terk edilen eski köyün doğasının arı yetiştiriciliği için oldukça uygun olduğunu vurguladı.

Kayseri'nin İncesu ilçesinde dedesinin terk ettiği mahalleye geri dönen 20 yaşındaki üniversite öğrencisi İsmail Gültekin, arıcılığa başladı. Geçen yıl 7 kovanla başladığı arıcılıkta 50 kovana ulaşan Gültekin, 1979'da yaşanan sel felaketinin ardından terk edilmiş ve bitki çeşitliliği açısından zengin olan mahallesinde baktığı kovanlardan bu sezon 1 tondan fazla bal elde etmeyi hedefliyor.
