Business Ekonomi Ekonomi Türkiye’nin ilk nükleer santralinde inşaat tamamlandı

Türkiye’nin ilk nükleer santralinde inşaat tamamlandı

Türkiye'nin nükleer enerji hamlesinde tarihi viraj: Akkuyu NGS'nin 1'inci güç ünitesinde inşaat bitti, dev reaktör için kritik test süreci gece yarısı resmen başladı.

Türkiye’nin ilk nükleer santralinde inşaat tamamlandı
KAYNAK: (AA)

AKKUYU NGS'DE TARİHİ AN

Türkiye’nin nükleer teknolojiyle tanışma sembolü olan Akkuyu Nükleer Güç Santrali sahasında hareketli saatler yaşanıyor. Projenin ilerleyişini yerinde incelemek üzere sahaya çıkarma yapan Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom'un Genel Müdürü Aleksey Likhachev başkanlığındaki heyet, 1'inci güç ünitesinde yürütülen işletmeye alma çalışmalarını masaya yatırdı. Yapılan kapsamlı incelemelerin ardından projenin en önemli müjdesi kamuoyuyla paylaşıldı: İlk ünitenin inşaat aşaması tamamen bitti.

Reaktör Merkez Salonunda Kritik Raporlar Sunuldu

Ziyaret kapsamında 1'inci güç ünitesinin reaktör binası merkez salonunu inceleyen Likhachev'e, sahada gece gündüz demeden çalışan uzmanlar tarafından kritik raporlar sunuldu. Sunulan teknik verilerde, reaktöre temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi işleminin sorunsuz şekilde bittiği ve reaktör montajının başarıyla tamamlandığı aktarıldı. Uzmanlar, koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajını da bitirerek, tesisi bir sonraki aşama olan soğuk ve sıcak testlere hazır hale getirdi.

"Maratonun Son 100 Metresindeyiz, Tüm İmkanları Seferber Ediyoruz"

İnşaat çalışmalarının tamamlandığını resmen teyit eden Rosatom Genel Müdürü Aleksey Likhachev, gelinen noktayı şu sözlerle özetledi:

"Bugün gece saatlerinde reaktörde soğuk hidrostatik testler başladı ve bu çalışmaların önümüzdeki birkaç hafta içinde tamamlanması planlanıyor. Ardından işletmeye alma operasyonlarının başlamasına yalnızca birkaç hafta kalacak. Gerçekleştirilen tüm çalışmaların sonuçlarına göre kapsamlı bir değerlendirme yapılacak ve son aşamaya ilişkin gerekli düzenlemeler hayata geçirilecek. Bu süreç, 42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresine benziyor. Artık son düzlüğe girilmiş durumda. Bu aşamada tüm imkanların seferber edilmesi gerekiyor."

Dev Kadroda Türk Uzmanların Ağırlığı Dikkat Çekiyor

Projenin sadece enerji üretimi değil, aynı zamanda Türkiye'ye nükleer teknoloji vizyonu ve yerli insan kaynağı kazandırma misyonu da başarıyla ilerliyor. Likhachev, 1'inci güç ünitesinde görev alacak dev kadro hakkında da önemli bilgiler paylaştı. Ünitede toplamda 1930 personelin mesai yapacağını açıklayan Likhachev, bu uzmanların yüzde 40'tan fazlasının Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarından oluştuğunu vurgulayarak bu tablodan büyük gurur duyduklarını ifade etti. Türkiye'deki seçkin üniversitelerden mezun olan bu genç yeteneklerin, Rusya'daki yüksek teknolojili simülatörlerde ve aktif nükleer güç santrallerinde eğitim ile uygulamalı staj programlarına kararlılıkla devam ettiği bildirildi.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız