1 Temmuz 2023 itibarıyla Türkiye genelinde başlayacak olan "Depozitosu Olan Ambalajlar" (DOA) uygulamasına yönelik hazırlıklar sürüyor. Sıfır Atık Hareketi kapsamında başlatılan bu uygulama, çevre dostu yaklaşımlar benimseyen firmaların ambalajlarını uygun hale getirmesiyle ön plana çıkıyor.
Badem Pınarı Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Badem, DOA uygulamasına uyum süreçleri hakkında şu bilgileri paylaştı: "Kapaklarımızı, etiketlerimizi ve ambalajlarımızı uygun hale getirdik. Bütün depozitolu ambalajlarımızın hepsinde geri dönüşüm logolarımız mevcut." Bu uygulama, çevre dostu bir model ile atıkların doğaya karışmasını önlemeyi ve ambalajların ekonomiye kazandırılmasını hedefliyor.
Uygulamanın ilk aşamasında 0,33, 0,5 ve 1,5 litre ambalajların sisteme dahil edilmesi planlanıyor. Badem, tüketicilerin "DOA" logolu ürünlerde 1 lira depozito bedeli iade alabileceğine dikkat çekti.
2013 yılında Türkiye'de geri dönüşüm oranının %13 olduğunu belirten Badem, bu oranı 2026'da %40'a çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı. "Sürdürülebilir bir gelecek için doğal kaynakların korunması şarttır," diyen Badem, DOA uygulamasının hem çevresel hem de ekonomik faydalar sunacağını ifade etti.
Badem, Türkiye'de üretilen plastiğin yarısını gıda ambalajı sanayisinde kullanıldığını belirterek, uygulanacak sistemin ambalajların dörtte birinin geri kazanılmasına olanak tanıyacağına dikkat çekti. Bu durum, sanayinin ithal ham madde ihtiyacını azaltarak ülkenin ithalat faturasının düşmesine katkı sağlayabilir.

Badem Pınarı Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Badem, Sıfır Atık Hareketi kapsamında başlatılan ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına bağlı Türkiye Çevre Ajansı (TÜÇA) tarafından yürütülen Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) uygulamasına uyum süreciyle ilgili, AA muhabirine açıklamalarda bulundu.
