TÜBİTAK Fen Lisesi ilk mezunlarını verdi
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, TÜBİTAK Fen Lisesinde inşa ettikleri kültür ve nitelikli eğitimle öğrencilerin geleceğe en iyi şekilde hazırlandığına inandıklarını ifade etti.
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, 2021 yılında bilim ve teknoloji temelli eğitim anlayışıyla kapılarını açan TÜBİTAK Fen Lisesi, 2025-2026 akademik yılında ilk mezunlarını verdi. Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılan merkezi sınav sonucunda yüzde 1'lik dilimde yer alan öğrenciler arasından özel yetenek sınavıyla seçilen 84 öğrenci, TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi'ndeki mezuniyet töreninde diplomalarını Bakan Kacır'ın elinden aldı.
Programda, TÜBİTAK Fen Lisesinin kuruluşundan itibaren okula verdiği destek dolayısıyla Kacır için hazırlanan sürpriz video gösterildi. Okul birincisi Elif Berra Demir, öğrenciler adına hazırlanan ve Bakan Kacır'ın okul ziyaretlerinden oluşan özel tabloyu kendisine takdim etti.
Kültür ve nitelikli eğitim
Kacır, burada yaptığı konuşmada, gençlerin Türk milletinin istikbaline bilimle, teknolojiyle atacağı güçlü imzaların umudunu taşıdıklarını belirterek, "İnanıyorum ki burada sizlerle birlikte inşa ettiğimiz kültür, aldığınız nitelikli eğitim sizi geleceğe en iyi şekilde hazırladı. Sizler bizim umudumuzsunuz. Sizin zekanız, bilim ve teknoloji alanındaki yetkinlikleriniz elbette değerlidir ancak sizi esas kıymetli kılan güzel ahlakınız, doğruluktan taviz vermeyen duruşunuz, azminiz, cesaretiniz ve inancınız olacaktır" dedi.
Kacır, TÜBİTAK'ın çatısı altında bir fen lisesi kurma fikrinin arkasında stratejik bir bakış açısının mevcut olduğunu vurgulayarak, "Burası, Türkiye'mizin Milli Teknoloji Hamlesi ve Türkiye Yüzyılı hedeflerine özgün katkılar sağlamak üzere kurmakta olduğumuz yeni bir ekol, yeni bir usul" dedi.
AR-GE ve inovasyon alanında büyüme
2000'li yıllarda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde yeni projelere başlandığını kaydeden Kacır, Türkiye'nin teknolojik gelişmelerde hız kaybetmediğini belirtti. Kacır, "AR-GE insan kaynağımızı 12 katına, AR-GE harcamalarımızı 17 misline yükselttik" diyerek ülke çapında büyüyen AR-GE faaliyetlerine dikkat çekti.
Öğrenci seçimi ve eğitim süreci
Kacır, okulun kurulmasında titiz bir yaklaşım sergilendiğini, öğrencilerin LGS'nin yanı sıra temel bilim yetkinliklerini ölçen "Bilim Sınavı" ile seçildiğini belirtti. Her yıl LGS'de ilk yüzde 1'lik dilime giren öğrencilere bu sınav için davette bulunduklarını ifade etti. Öğrencilerin bilim olimpiyatları ve yarışmalara katılımına teşvik ettiklerini dile getiren Kacır, tüm öğrencilerin yatılı eğitim görmesinin önemine vurgu yaptı.
Geleceğin liderleri yetişiyor
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın, güzel insanların güzel müesseseler kurduğunu belirterek, Bakan Kacır'a teşekkür etti. Okul birincisi Elif Berra Demir ise başarısını hayatını kaybeden babasına armağan ettiğini dile getirdi. Demir, "Mezunu olmayan bir okulun ilk öğrencileri olmak her şeyden önce büyük bir cesaret ve sarsılmaz bir inanç gerektiriyordu" diyerek duygularını aktardı.

2021 yılında bilim ve teknoloji temelli eğitim anlayışla kapılarını açan TÜBİTAK Fen Lisesi, 2025-2026 akademik yılında ilk mezunlarını verdi.
