TİM 33. Genel Kurulu ve İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, bu yıl 282 milyar dolarlık mal, 128 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedeflediklerini belirtti. Gültepe, "İnşallah bu yıl ihracatta ilk kez 400 milyar dolar sınırını aşacağız. Ancak bu sınırlı artışları yeterli görmüyoruz. Çünkü biz Türkiye'yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarmak istiyoruz" dedi.
Ödül Töreni Detayları
TİM 33. Genel Kurulu ve İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek gibi üst düzey isimlerin katılımıyla Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi. Bu etkinlikte, 2025 yılında Türkiye'nin toplam 396 milyar dolarlık mal ve hizmet ihracatına katkı sağlayan ilk 10 firma ödüllendirildi.
Gültepe'nin Açıklamaları
Ödül töreninde konuşan TİM Başkanı Gültepe, Türkiye'nin 2025'te toplam 396 milyar dolarlık ihracata ulaşacağını hatırlatarak, hem mal hem de hizmet ihracatında en yüksek yıllık değerlere ulaşmayı hedeflediklerini vurguladı. Gültepe, jeopolitik riskler ve savaşlara rağmen ihracatta elde ettikleri artışların yetersiz olduğunu ifade etti.
"Kalkınmanın temelinde üretim var. Üretim ve ihracat, kalıcı büyümenin anahtarıdır. İhracat, Türkiye'nin ekonomik bağımsızlığının teminatıdır" diyen Gültepe, ülkelerin ekonomik gücünün yalnızca kaynaklarla değil, dünya pazarlarında ürettiklerini satabilme kapasitesi ile ölçüldüğünü belirtti.
Rekabetçilik Vurgusu
Gültepe, ülkemizin küresel ticarette rekabetçi kalabilmesi için gerekli ekonomik kararların alınması gerektiğini ifade ederek, "Rekabetçiliğimizi geri alacak hamlelere ve ekonomik kararlara ihtiyacımız var" dedi. İhracatçıların uygun maliyetli finansmana erişiminin önemine de değinen Gültepe, zorlu şartlara rağmen umut dolu olduklarını belirtti.
E-ihracat ve Sektör Şampiyonları
Törende, e-ihracatta ilk 3’e giren firmalar olarak Trendyol, LC Waikiki ve KFC Gıda Tekstil Sanayi açılandı. Ayrıca, sektörlerinde birinci olan firmalar da ödüllerini aldı. Ödül alan firmalar arasında:
- Habaş Sınai ve Tıbbi Gazlar İstihsal Endüstrisi AŞ - 2025 Yılı Çelik Sektör Şampiyonu
- Şişecam Dış Ticaret AŞ - 2025 Yılı Çimento Cam Seramik ve Toprak Ürünleri Sektör Şampiyonu
- Kibar Dış Ticaret AŞ - 2025 Yılı Demir ve Demir Dışı Metaller Sektör Şampiyonu
- Gezer Ayakkabı Deri Sanayi ve Ticaret AŞ - 2025 Yılı Deri ve Deri Mamulleri Sektör Şampiyonu
- Vestel Ticaret AŞ - 2025 Yılı Elektrik ve Elektronik Sektör Şampiyonu
- Ferrero Fındık İthalat İhracat ve Ticaret AŞ - 2025 Yılı Fındık ve Mamulleri Sektör Şampiyonu
- Türk Hava Yolları - 2025 Yılı Hizmet Sektör Şampiyonu
- Arçelik - 2025 Yılı Makine ve Aksamları Sektör Şampiyonu
Etkinlik, Türkiye'nin ihracat potansiyelinin güçlendirilmesi ve uluslararası pazardaki rekabetçiliğin artırılması adına önemli bir adım olarak değerlendirilmekte.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, Haliç Kongre Merkezi'nde 'TİM 33. Genel Kurulu ve İhracat Şampiyonları Ödül Töreni'ne katılarak konuşma yaptı.
