Mustafa Gültepe, TİM Başkanlığı'na yeniden seçildi
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanlığı görevine yeniden Mustafa Gültepe seçildi. TİM'in seçimli 33. Olağan Genel Kurulu, Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi. Bu genel kurulda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Adalet Bakanı Akın Gürlek, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi gibi üst düzey isimlerin katılımıyla TİM İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni de düzenlendi.
Mustafa Gültepe, ikinci kez başkan seçildi
Seçime tek aday olarak katılan Mustafa Gültepe, geçerli oyların tamamını alarak ikinci kez TİM Başkanı oldu. Sonuçların açıklanmasının ardından yaptığı konuşmada, Gültepe, güven ve destekleri için TİM delegelerine teşekkür etti. Zorlu süreçte ihracat ailesinin gösterdiği birlik ve dayanışmanın önemine dikkat çekti.
İhracat hedefleri ve projeler
Mustafa Gültepe, "Küresel ve ulusal ölçekteki zorluklara rağmen ilk 4 yılın hepsinde hem mal hem de hizmet ihracatını artırmayı başardık. Yine bu dönemde gerçekleştirdiğimiz projelerle yapısal dönüşümün temellerini güçlendirdik" dedi. Gültepe, önümüzdeki dönemde Türkiye'yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma hedefi doğrultusunda hızlanacaklarını vurguladı.
Katma değerli ihracat vurgusu
İhracatı yalnızca tonaj bazında artırmanın yeterli olmadığını belirten Gültepe, katma değerli ihracat için yüksek teknolojiyi, AR-GE'yi, inovasyonu, tasarımı, markalaşmayı ve ikiz dönüşümü kullanacaklarını ifade etti. Ayrıca, her yıl düzenlenecek milli ihracat haftasında ekosistemin tüm paydaşlarını bir araya getirerek Türkiye’nin üretim gücünü küresel vizyonla buluşturmayı amaçladıklarını dile getirdi.
Birlik ve dayanışma mesajı
Gültepe, TİM'e ve ihracat ailesine yakışır bir kongre merkezi inşa edeceklerini ifade ederek, mevcut birlik ve dayanışma anlayışıyla çok verimli bir 4 yıl geçireceklerine inandığını sözlerine ekledi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanlığı görevine yeniden Mustafa Gültepe seçildi.