Business Ekonomi Ekonomi Hürmüz Boğazı'nda kritik tahliye: Türk gemileri güvenli bölgeye geçiyor

Hürmüz Boğazı'nda kritik tahliye: Türk gemileri güvenli bölgeye geçiyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı'ndaki gerilimin ardından Türk sahipli 11 geminin güvenli tahliyesinin tamamlandığını, bölgede kalan 7 gemi ve 177 mürettebatın durumunun ise anlık olarak takip edildiğini duyurdu.

Hürmüz Boğazı'nda kritik tahliye: Türk gemileri güvenli bölgeye geçiyor
KAYNAK: (AA)

Türk Gemilerinin Hürmüz Boğazı'ndan Tahliyesi Sürüyor

Bölgesel gerilimlerin ve çatışmaların merkez üssü haline gelen Hürmüz Boğazı ile Basra Körfezi'ndeki ticari gemilerin güvenliği için Türkiye teyakkuza geçti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, krizin başlangıcından bu yana bölgedeki Türk armatörlerine ait gemilerin ve Türk mürettebatın durumunu anlık koordinasyonla yönetiyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, bölgedeki stratejik hamlelere ve tahliye operasyonlarının son aşamasına dair hayati bilgiler paylaştı.

11 Gemi Güvenli Limanlara Ulaştı

Çatışma riskinin tırmanışa geçmesiyle birlikte, bölgedeki ticari filonun güvenli hatlara çekilmesi için düğmeye basılmıştı. Bakan Uraloğlu'nun aktardığı verilere göre, son olarak 21 Haziran sabahı 2 Türk sahipli gemi daha riskli bölgeyi terk etti. Böylece askeri hareketliliğin ve gerilimin tırmandığı ilk günden bu yana, toplam 11 Türk sahipli ticari gemi Hürmüz Boğazı'nı sorunsuz bir şekilde geride bırakarak Basra Körfezi'nden çıkış yaptı.

Kritik Noktada 7 Gemi ve 177 Vatandaşımız Var

Tahliye operasyonları başarıyla sürdürülürken, bölgedeki lojistik ve operasyonel süreçleri devam eden gemilerin varlığı da stratejik bir planlamayla izleniyor. Güncel verilere göre, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi sınırları içinde halen bekleyişini sürdüren ya da operasyonuna devam eden toplam 7 gemi bulunuyor.

Bu gemilerde görev yapan 177 Türk vatandaşının güvenliği ise en önemli öncelik maddesi olarak masada yer alıyor. Bakanlık, söz konusu 7 gemiden 1'inin doğrudan Türk bayrağı taşıdığını, diğerlerinin ise Türk sermayeli/sahipli olup farklı bayraklar altında operasyon yürüttüğünü belirtti.

"Tüm Tedbirler Eksiksiz Uygulanıyor"

Denizcilerin ve stratejik ticari varlıkların korunması adına Ankara'da yoğun bir diplomasi ve takip trafiği yürütülüyor. Sürecin her aşamasında gemi kaptanları ve armatörlerle kesintisiz bir iletişim ağı kurulduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, devletin tüm imkanlarıyla sahada olduğunu ifade etti. Bakanlık, küresel ticaretin bu en kritik boğazında yaşanabilecek her türlü senaryoya karşı acil eylem planlarının devrede olduğunu ve vatandaşların can güvenliği için tedbirlerin esnetilmeden uygulanmaya devam edeceğini altını çizerek hatırlattı.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız