İstanbul'da Kritik Zirve
Türkiye, bölgesel enerji ticaret merkez olma vizyonu doğrultusunda stratejik adımlar atmaya devam ediyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Bulgaristan Enerji Bakanı Iva Petrova ile İstanbul’da bir araya gelerek iki ülke arasındaki çok boyutlu enerji işbirliğini masaya yatırdı. Görüşmede, elektrik ve doğal gaz hatlarının kapasitelerinin artırılmasından Karadeniz’deki yeni fırsatlara kadar pek çok kritik başlık değerlendirildi.
Doğal Gaz ve Elektrik Altyapısı Güçlendiriliyor
Görüşmenin ana gündem maddelerini iki komşu ülke arasındaki doğal gaz ticareti ve mevcut enerji enterkonneksiyonlarının (bağlantı hatlarının) daha verimli hale getirilmesi oluşturdu. Bakan Bayraktar, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, Bulgaristan ile yürütülen projelerin sadece iki ülkenin sınırlarıyla kalmayacağını, tüm Güneydoğu Avrupa coğrafyasının enerji arz güvenliğine doğrudan hizmet edeceğini vurguladı.
Karadeniz’de Yeni İşbirliği Kapıları Aralanıyor
Zirvede, özellikle Karadeniz bölgesindeki enerji potansiyeli ve bu potansiyelin ortak projelerle ekonomiye kazandırılması noktasında fikir birliğine varıldı. Türkiye’nin Karadeniz’deki derin deniz arama ve üretim tecrübesi, iki ülke arasındaki yeni işbirliği modelleri için güçlü bir zemin hazırlıyor.
Bakan Bayraktar, yürütülen bu temasların köklü diplomatik ve ekonomik bağları taçlandırdığına dikkat çekerek, "Bu stratejik enerji ortaklığını derinleştirerek köklü bağlarımızı çok daha ileri bir noktaya taşımayı amaçlıyoruz" ifadelerini kullandı.
Hedef: Güneydoğu Avrupa’nın Arz Güvenliği
Gerçekleştirilen bu üst düzey görüşme, Türkiye’nin Avrupa enerji piyasasındaki kilit rolünü bir kez daha tescilledi. Altyapı hatlarının tahkim edilmesiyle birlikte, bölgedeki enerji krizlerine karşı daha dayanıklı bir lojistik ve ticaret koridoru oluşturulması hedefleniyor. İki bakanlık arasındaki teknik heyetlerin, önümüzdeki süreçte projelerin detaylarını netleştirmek üzere çalışmalarını sıklaştıracağı öğrenildi.