Business Ekonomi Ekonomi Bakan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşüm stratejisini açıkladı

Bakan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşüm stratejisini açıkladı

Enerji Bakanı Bayraktar, Türkiye'nin 2050 hedefleri için enerji arz güvenliği, bağımsızlık ve karbon nötr ekonomi odaklandığını belirtti.

Bakan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşüm stratejisini açıkladı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin temiz enerji dönüşümü ve iklim değişikliğiyle mücadele kapsamında üç temel konuya yoğunlaştığını açıkladı. Bu konular; enerji arz güvenliği, enerji bağımsızlığı ve 2050 yılına kadar karbon nötr ekonomi hedefi olarak sıralandı.

Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası çerçevesinde Türk Büyükelçiliği’nde düzenlenen bilgilendirme toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Toplantıya, Türkiye'nin Londra Büyükelçisi Osman Koray Ertaş ve Sıfır Atık Başkanı Samed Ağırbaş da katıldı.

Bayraktar, son yıllarda dünya genelinde yaşanan belirsizliklerin enerji sektörünü köklü değişikliklere zorladığını ifade ederek, Orta Doğu'daki çatışmaların enerji güvenliğinin önemini vurguladığını belirtti.

Bu bağlamda, enerji tedarikinde Hürmüz Boğazı'na bağımlı olan Asya ülkelerinin aldıkları önlemleri dile getiren Bayraktar, Türkiye’nin de vatandaşları korumak için tedbirler uyguladığını söyledi. Enerji güvenliğinin her ülke için kritik bir unsur olduğuna dikkat çeken Bayraktar, “Dünya çok hızlı bir şekilde elektrikleşiyor” ifadelerini kullandı.

Türkiye'nin iklim değişikliğiyle mücadelesinin köklü değişim gerektirdiğini belirten Bayraktar, “Enerji arz güvenliği, bağımsızlık ve karbon nötr bir ekonomi hedefimiz olmalıdır” dedi.

Türkiye'nin enerji ihtiyacının büyük kısmını dışarıdan sağladığını aktaran Bayraktar, bu bağımlılığın ekonomide kırılganlık yarattığını vurguladı. “Cari açığın en büyük sebeplerinden biri, enerjide dışa bağımlılığımızdır” dedi.

Bayraktar, döngüsel ekonomiye geçişin hazırlıklarının 30 yıl içinde yapılması gerektiğinin altını çizerken, nükleer enerjinin Türkiye için zorlunluluk olduğuna dikkat çekti. “Türkiye nükleer yapmak zorunda, emisyon olmadan elektrik üretmenin yollarından biri bu” dedi.

Bu üç önemli konuya odaklanırken, büyüyen elektrik talebini karşılamak için Türkiye'nin yenilenebilir enerji kaynaklarını artırmaya devam ettiğini söyleyen Bayraktar, Sıfır Atık hareketinin küresel alanda nasıl hızlı bir şekilde yaygınlaştığını da aktardı.

Sıfır Atık Başkanı Samed Ağırbaş, İstanbul'u sıfır atığın başkenti yapmayı hedeflediklerini belirtti ve uluslararası kuruluşlarda staj imkanı sunacak kariyer merkezi kurma çalışmalarını anlattı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamındaki...

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamındaki temasları çerçevesinde, Türkiye'nin Londra Büyükelçiliği'nde Sıfır Atık Vakfı tarafından düzenlenen bilgilendirme toplantısında konuştu.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamındaki...

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız