Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşümü yol haritasını Londra'da uluslararası yatırımcılarla paylaştı. Forumda yaptığı konuşmada, 2053 hedeflerine ulaşmak için 200 milyar dolar yatırım gerektiğini belirten Bayraktar, "Elektrifikasyon, enerji stratejimizin merkezinde olacak. Türkiye'yi ulaşımdan binalara ve tarım sektörüne kadar elektriklendireceğiz" ifadesini kullandı.
Bakan Bayraktar, Türkiye'nin enerji arz güvenliği ve bağımsızlık hedeflerinin yanında 2053 yılına kadar karbon nötr ekonomiye ulaşma amacına da vurgu yaptı. Türkiye'nin güncel elektrik talebinin artışına dikkat çeken Bayraktar, bu talebin önümüzdeki 30 yılda üç katına çıkabileceğinin altını çizdi.
2023'te Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi kapsamında ilan edilen %35 elektrifikasyon hedefine dikkat çeken Bayraktar, "Ulaştırmadaki elektrifikasyon oranı %1'in altında. Dolayısıyla gidecek uzun bir yolumuz var" dedi. Türkiye'nin yenilenebilir enerji potansiyelinin büyük olduğunu belirten Bayraktar, elektrik kurulu gücünde yenilenebilir kaynakların payının %62'ye ulaştığını, 2035'e kadar bu oranın %70'e çıkmasını hedeflediklerini söyledi.
Bayraktar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın COP29 zirvesinde açıkladığı rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesini 120 gigavata çıkarma planlarına değinerek, deniz üstü rüzgar enerjisi kapasitesinin de önemli olduğuna dikkat çekti. 2050 yılına kadar nükleer enerji hedefinin toplamda en az 20 gigavat kapasiteye ulaşmak olduğunu belirten Bayraktar, özellikle nükleerin enerji dönüşümünde önemli bir rol oynayacağını ifade etti.
Altyapı yatırımlarının önemine değinen Bayraktar, 2035'e kadar 80 milyar dolar büyüklüğünde altyapı yatırımına ihtiyaç olduğunu ve bu yatırımlar olmadan elektrifikasyon hedeflerinin gerçekleştirilemeyeceğini vurguladı. Ayrıca, Türkiye'nin Karadeniz'deki Sakarya Gaz Sahası'ndan günlük 9,5 milyon metreküp gaz üreterek 4 milyon hanenin ihtiyacını karşıladığını belirtti.
Bayraktar, uluslararası doğal gaz projelerinin önemine dikkat çekerek, bölgedeki Irak ve Katar'a yönelik enerji projelerini önerdi. Ayrıca, suudi arabistan, ürdün, suriye ve türkiye arasında bir mega enerji hattının inşa edilmesi gerektiğini vurguladı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi, Bloomberg ve Energy Shift Capital'in ortak ev sahipliğinde düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu'nda uluslararası yatırımcılar ve finans dünyasının temsilcilerine Türkiye'nin enerji dönüşüm yol haritası ve yatırım planlarına ilişkin bir sunum gerçekleştirdi.
