Business Ekonomi Ekonomi ASO Başkanı Seyit Ardıç: Sağlık Endüstrisi Başkanlığı kurulmalı

ASO Başkanı Seyit Ardıç: Sağlık Endüstrisi Başkanlığı kurulmalı

Seyit Ardıç, sağlık sanayisinde planlı yapıların sağlık alanında da hayata geçirilmesi gerektiğini vurguladı.

ASO Başkanı Seyit Ardıç: Sağlık Endüstrisi Başkanlığı kurulmalı

ASO Başkanı Seyit Ardıç, oda meclis toplantısında yaptığı konuşmada, "Güçlü bir koordinasyon ve yönlendirme yetkisine sahip, 'Sağlık Endüstrisi Başkanlığı' tıbbi cihazdan biyoteknolojiye, ilaçtan tıbbi yazılıma, sağlık teknolojilerinden sarf malzemelerine kadar geniş bir alanda kamu alımlarını, yerli üretimi, AR-GE desteklerini, yatırım teşviklerini ve ihracat hedeflerini tek bir vizyonda birleştirebilir" ifadesini kullandı.

Ardıç, Ankara Sanayi Odası'nın haziran ayı meclis toplantısında, savunma sanayiinde oluşturulan planlı yapının sağlık alanında da uygulanabileceğini belirterek, yılın ilk yarısında ekonomideki risk algısının devam ettiğini ve jeoekonomik, politik kopuşların derinleştiğini ifade etti.

Dünya ekonomisinde yaşanan değişimleri anlama noktasında büyüme rakamları ve enflasyon oranlarının ötesine geçilmesi gerektiğini dile getiren Ardıç, "Dünyada çok daha derin bir dönüşüm yaşanıyor ve bu dönüşümün merkezinde sanayi, üretim ve teknoloji var" değerlendirmesinde bulundu.

1990 yılında dünya imalat sanayiinden yüzde 3 pay alan Çin'in, günümüzde küresel üretimin yaklaşık üçte birini gerçekleştirdiğini vurgulayan Ardıç, aynı dönemde ABD, Japonya ve Almanya'nın paylarının düşmesini örnek gösterdi. Türkiye'nin payının ise bu süreçte artış gösterdiğini belirtti.

Ardıç, sanayi ekseninin değişmesinin güç merkezi üzerinde derin etkileri olduğunu dile getirdi ve "Üretimin yeri değiştiğinde, gücün merkezi de değişir. Fabrikalar nereye kayarsa, teknoloji orada birikir. Bir zamanlar Atlantik dünyasıyla sınırlı olan üretim düzeni, artık Asya-Pasifik eksenine kaymış durumda" şeklinde konuştu.

Sanayisi olmayan bir ülkenin, ekonomisinin ve diplomasisinin uzun süre dayanamayacağına dikkat çeken Ardıç, "Sanayisiz bir ekonomi köksüz bir ağaç gibidir" diyerek bu durumu eleştirdi.

Ardıç, başta savunma sanayi olmak üzere, sağlık alanında da benzer planlı yapıların inşa edilebileceğini vurguladı. Sağlık Endüstrisi Başkanlığı ile ilgili görüşlerini paylaşarak, bu oluşumun pek çok önemli konuda tek bir çatı altında toplanabileceğine değindi.

Ardıç, Türkiye'nin zaten sahip olduğu potansiyeli kullanarak üretim ve sanayi alanında ilerleme kaydetmesi gerektiğini belirterek, "Zenginlik ithal edilmez, fabrikada ve laboratuvarda inşa edilir" ifadelerini kullandı. Bu bağlamda, sanayicilerin başarılı olması durumunda istihdamın artacağını, ihracatın büyüyeceğini ve ülkenin üretim gücünün güçleneceğini öne sürdü.

Son olarak, sanayiciyi desteklemenin Türkiye'nin geleceğini güvence altına almak anlamına geldiğine vurgu yapan Ardıç, "Girişimcimizin cesareti, sanayicimizin emeği ve gençlerimizin aklı ile güçlü bir potansiyelimiz var. Bu potansiyeli bir araya getirip, üretime yönlendirmek bizim görevimizdir" diyerek konuşmasını tamamladı.

Ankara Sanayi Odası (ASO)'nun haziran oda meclisi ile 2. ve 3. OSB müteşebbis heyet müşterek...

Ankara Sanayi Odası (ASO)'nun haziran oda meclisi ile 2. ve 3. OSB müteşebbis heyet müşterek toplantıları, Oda binasında gerçekleştirildi. Başkan Seyit Ardıç, konuşma yaptı.

Ankara Sanayi Odası (ASO)'nun haziran oda meclisi ile 2. ve 3. OSB müteşebbis heyet müşterek...

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız