Business Ekonomi Dünya İsrail’den gizli operasyon itirafı: İran sınırından on binlerce cihaz geçirdik

İsrail’den gizli operasyon itirafı: İran sınırından on binlerce cihaz geçirdik

Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, kendi döneminde İran’daki rejim karşıtı protestoları körüklemek amacıyla ülkeye illegal yollardan on binlerce Starlink uydu alıcısı soktuklarını itiraf etti.

İsrail’den gizli operasyon itirafı: İran sınırından on binlerce cihaz geçirdik
KAYNAK: (AA)

İsrail'in İran'a Gizlice On Binlerce Starlink Sızdırdığı Ortaya Çıktı

Ortadoğu’da istihbarat ve siber savaşların seyri, eski bir liderin yaptığı şok itirafla yeni bir boyut kazandı. Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, görev süresi boyunca İran’daki rejim karşıtı toplumsal hareketleri desteklemek ve Tahran yönetiminin internet sansürünü kırmak amacıyla ülkeye kaçak yollarla on binlerce Starlink uydu internet alıcısı soktuklarını açıkladı. Bu çarpıcı itiraf, teknoloji ve casusluk faaliyetlerinin jeopolitik operasyonlarda nasıl bir silaha dönüştüğünü bir kez daha gözler önüne serdi.

"Muhaliflere İnternet Sağlamak İçin Lojistik Ağ Kurduk"

Kudüs'te düzenlenen Yahudi Haber Sendikası (JNS) Uluslararası Politika Zirvesi'nde kürsüye çıkan Bennett, 2021-2022 yıllarını kapsayan başbakanlığı dönemine ait çok gizli bir operasyonun perdesini araladı. İran içindeki muhalif grupların koordinasyonunu diri tutmayı hedeflediklerini belirten eski Başbakan, "İran'da internet erişiminin kopmamasını ve sosyal medya platformlarının aktif kalmasını sağlamak adına, sayıları on binleri bulan Starlink internet uydu alıcısı tedarik ettik. Bu cihazları gizli ve kaçak hatlar üzerinden İran topraklarına sokmayı başardık" dedi. Bennett, operasyonun temel amacının toplumsal kırılma anlarında protestocuların iletişim ağını kesintisiz kılmak olduğunu vurguladı.

Bennett'ten Netanyahu Yönetimine Sert "Basiretsizlik" Suçlaması

Konuşmasında siber operasyonun detaylarını vermekle kalmayan Bennett, Binyamin Netanyahu liderliğindeki mevcut İsrail hükümetini de sert sözlerle hedef aldı. Stratejik adımların devam ettirilmediğini savunan eski lider, "Maalesef mevcut basiretsiz İsrail hükümeti başlattığımız bu kritik çalışmayı durdurdu. Son dönemde bölgede büyük protestolar patlak verdiğinde, bizim daha önce ilmek ilmek ördüğümüz o siber altyapı hazır değildi" eleştirisinde bulunarak Tel Aviv siber stratejilerindeki koordinasyonsuzluğa dikkat çekti.

Tahran Kıskacında "Starlink" Avı

Elon Musk’ın kurucusu olduğu SpaceX şirketi tarafından işletilen ve yörüngedeki binlerce uydusuyla dünyanın en ücra noktalarına bile yüksek hızlı geniş bant internet ulaştıran Starlink sistemi, İran’da resmi bir lisansa sahip değil. Ancak Bennett’in itirafları, sistemin ülkede illegal olarak çoktan konuşlandırıldığını kanıtladı.

Geçen süreçte ABD ve İsrail ile askeri-siyasi gerilimler yaşayan Tahran yönetimi, siber güvenliği tehdit ettiği gerekçesiyle ülke içinde adeta bir Starlink avı başlatmıştı. Son dönemde düzenlenen operasyonlarda, evlerinde ve gizli mekanlarında Starlink uydu cihazı bulundurduğu tespit edilen çok sayıda İran vatandaşı "casusluk ve rejim karşıtı faaliyet" suçlamalarıyla gözaltına alınmıştı. Bennett’in bu itiraflarının ardından, Tahran’ın ülke içindeki siber denetimleri ve sınır hatlarındaki kaçakçılık kontrollerini daha da sıkılaştırması bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız